Wednesday, May 7, 2014

Susamlı Tuzlu Kurabiye






susamli tuzlu kurabiye 1

 Yeni bir tuzlu denemem, sonuç başarılı olunca nasıl hazırladığımı unutmamak için hemen not almış ve hatta instagramda bu tarifimi paylaşmıştım.


susamli tuzlu kurabiye 2


 
Daha sonra da okula, misafire hazırladım, en son oğlumun doğum günü için hazırladım, bir kısmının

üzerlerine kalıpla çocukların isimlerini yazdım.


susamli tuzlu kurabiye 3


Susamlı Tuzlu Kurabiye

Malzemeler:


  • 125 gr oda sıcaklığında iyice yumuşamış tereyağı

  • 1/2 türk kahve fincanı sıvıyağ

  • 3 çorba kaşığı süt

  • 1 çorba kaşığı sirke(elma sirkesi kullandım)

  • 1 adet yumurta (akının az bir kısmını üzeri için ayırdım)

  • 1 çay kaşığı tuz

  • 1 çorba kaşığı toz şeker

  • 1 çay kaşığı silme kabartma tozu

  • Aldığı kadar un (2 bardak+1 kaşık un kullandım)

Hazırlanışı: Bir karıştırma kasesinde yumuşak tereyağı, sıvıyağ, süt, yumurta ve sirkeyi karıştırın. Üzerine bir miktar un ilave edin, unun üzerine tuz, şeker ve kabartma tozunu serpin. Azar azar un ilavesiyle ele yapışmayan güzel kıvamlı bir hamur elde edin, üzerini örtüp 15 dk buzdolabında bekletin. Hamuru dolaptan alıp merdaneyle yarım cm kalınlığında açın, bardak veya kalıpla kesin. Tepsiye dizip üzerlerine ayırdığınız yumurta akından sürüp, susam serpin. 170 derece ısınmış fırında 20-30 dk kontrol ederk pişirin.

Not: Hamurun kıvamı açarken unlamaya gerek kalmayan bir kıvamdaydı, eğer gerekirse tezgahı çok hafif unlayarak açın.


İsterseniz yumurtanın sarısını üzerine sürüp, yumurta akının hepsini hamura ekleyebilirsiniz.Aşağıdaki fotoğtafta (telefon ile çekilmiş) yumurta sarısı sürdüğüm hali var.



 


susamli tuzlu kurabiye 4



susamli tuzlu kurabiye 5



 




No comments:

Post a Comment