Monday, April 7, 2014

GÜRCÜ MANTISI

Çok uzun bir aradan sonra tekrar merhaba.Artık sekiz aylık hamileyim.Açıkçası biraz da zorlanıyorum ama yine de mutfağa olan ilgim eskisi gibi devam ediyor.

Eşimin özel isteği üzerine ona Gürcü mantısı yaptım.Ben de ucunan kıyısından tadına baktm.Tahminimden de güzel olmuştu.Hatta kızım bile yedi.Defne ki çok seçicidir,o bir şeyi yerse tamam olmuş diyorum ben.Sonuçta mantıyı yaparken de hem oğlum hem kızım yardım etti bana.Onlar için de güzel bir deneyim oldu.İftarda da afiyetle yediler.Öyle çok uğraştırıcı da değil ,benden söylemesi. 

    

MALZEMELER:


  • 1 kg un

  • 1,5 tatlı kaşığı tuz

  • sıcağa yakın ılık su




  • İÇ HARCI:(ÇİĞDEN)

    500 gr kıyma

    1 kuru soğan

    mayanoz,

    pulbiber,karabiber,tuz.








:
 HAZIRLANIŞI;

 1-Hamur malzemelerimizi karıştırıp oldukça özlü bir hamur elde ediyoruz.Bunun için de iyice yoğuruyoruz.

 2-Bıçakla ikiye kesiyoruz..Bir santim kalınlığında açıp çay bardağıyla  kesiyoruz.

 3-Merdaneyle herbirini kahve fincanı tabağı büyüklüğünde açıyoruz.

 4-Ortasına kıymalı harçtan 1 yemek kaşığı kadar koyuyoruz.

 5-Yanlarından toplayıp tıpkı pile yapar gibi katlayıp ortasını büzerek bastırıyoruz.(yaptıkça elimiz alışıyor zaten.)

 6-Yaptıklarımızı unlanmış tepsiye diziyoruz.

 7-Kaynamış suya atıyoruz.

 8-6-7 dakika sonra mantılar suyun üzerine çıktığı zaman ocaktan alın.

 9-Üzerine pul biber veya benim yaptığım gibi tereyağında biber salçasından sos yapıp servis yapın.

                                    





AFİYET OLSUN...

No comments:

Post a Comment