Sunday, March 16, 2014

Gnocchi benceli..

gnocchi benceli 1






Allah Ne Verdiyse





  • ANASAYFA

  • HAKKIMDA

  • ILETISIM

  • Değmesin Yağlı Boya








  • gnocchi benceli 2


  • gnocchi benceli 3


  • gnocchi benceli 4


  • gnocchi benceli 5


  • gnocchi benceli 6








Gnocchi benceli..



Gönderen Allah ne verdiyse On 21 Şubat 2014 Cuma 14 yorum






gnocchi benceli 7


Es selamü aleyküm dostlar 


Hayirli nurlu cumalar diliyorum hepinize .Ne yazsam ne desem bilmiyorum .


kelime haznem son günlerde dibe vurmakda vardir bir hikmeti diyelim 


kelimeler bitsede yasam her halükarda devam ediyor 


sizlere bu gün farkli bir tarif verecegim türk mutfaginda ne kadar bilinir sevilir bilmiyorum 


ama lezzet olarak güzel gnocchi i.bana göre tüketilmeli zira tok tutmasi sebebiyle  ile uzun süre aciktirmiyor ,normal makarnaya göre cok daha besleyici.


italyanlarin geleneksel yemegidir gunocchi .ama verecegim tarif benim bana ait 


sanildigi kadar zaman almayan, bir makarna pisirilen sürede hazirlanabilen bir lezzet .verdigim miktar 6 kisiye yeterlidir diyorum doyurucu olmasi sebebiyle cok fazla yiyemezsiniz bir tabak yeterli oluyor 


Malzeme 


300 gr krem peynir (labne 


100 gr un 


150 gr ince irmik 


1 yumurta 


tuz karabiber 


&


sosu icin gerekli malzeme 


2,5 yemek kasigi tereyag 


1 kurusogan 


2 dis sarimsak 


4 dilim pastirma 


250 gr ispanak yapragi (taze yapraklardan)


tuz karabiber 


en üzerine parmesan peyniri 






gnocchi benceli 8


hamur malzemelerini yogurma kabina koyup, elimizle karistirip hemen toplarlayalim 


sakin fazladan un koymayin,cok yogurmayin . hamuru keserken de un kullanicaz .normal hamur gibi yogurursaniz hamurunuz sertlesecektir. elinizle karistirip toplarlamaniz kafi .üzerini bir bez ile örtüp 15 dakika dinlendirelim. bu arada biz sosunu hazirlayalim (hamurun tuzunu ayarlamak önemli bir tatli kasigi silme tuz bize ideal geldi. az olursa yavan olabilir damak zevkinize göre ayarlayin ama az olmasin 



gnocchi benceli 9


ispanak yapraklarini saplari olmadan temizleyin yikayip süzdürün 


hamurlarimizi haslayacagimiz suyumuzu tencereye doldurup diger tarafta ocaga koyup kaynamaya birakin icersine tuz atmayi unutmayin. hamurlarimizi makarna gibi haslayacagimiz icin hazirda beklesin



gnocchi benceli 10


sosu hazirlayacaginiz tavaya tereyagini ince dogradimiz kurusogani ve sarimsagi 


ince kücük seritler halinde dogradigimiz pastirmayi beraberce ocag koyup hafiften kavuralim 


ocagin alti cok acik olmasin 


gnocchi benceli 11


hemen hafif iri dogradimiz ispanak yapraklari ilave edelim .bir iki karistiralim ispanaklar sinince 


üzerin bir türk kahvesi fincani su ekleyip yanmadan soteleyelim tuz karabiber arzu ederseniz yukariya yazmadim cok az miktar muskat rendesi ekleyebilirsiniz .ocagin altini en kisik ayara alip sicak tutalim 


koydugumuz su yanmasini ekleyecektir ama dikkatli olun yanmasin 



gnocchi benceli 12


hamurumuzu bol un serptigimiz tezgaha koyalim.tekrar yogurmadan bicak ile  dörde bölelim böldügümüz her parcayi rulo seklinde yuvarlayarak uzun seritler hazirlayalim .


resimde rulom iri duruyor ben önce biraz iri yapmistim resimi cektikten sonra  esimin istegi üzere lokmalari daha kücülttüm 


yani seritleri isaret parmaginiz kalinliginda olmasi kafi 



gnocchi benceli 13


kesilen her lokma kabuklu findik iriliginde olursa yemesi cok daha zevkli 


ben catalla üzerine geleneksel desenini yaptim.desen icin  catal ile hafif hamurlarin üzerine bastirin  sartmi bunu yapmak ? yoo arzunuza kalmis .ama ben yaptim 



gnocchi benceli 14


kestigimiz hamurlarimizi, kaynadiktan sonra alti kisik ayarina alinan tenceremize yavasca birakalim. 


hepsini bir seferde birakin icersine .kaynattiginiz su az olmasin hamurlar rahat hareket edebilmeli 



gnocchi benceli 15


pisen hamurlar su yüzüne cikinca pismis demektir .


bu bir kac dakika sürüyor basindan ayrilmayin sakin kevgirle alarak 



gnocchi benceli 16


hazirladigimiz sicak bekleyen  sosumuza ekleyelim 



gnocchi benceli 17


güzelce karistiralim. üzerine bir miktar parmesan peyniri rendeleyelim 


yoksa parmesan peyniri, tulum peyniride olur.ama bulursaniz lütfen parmesan peyniri olsun 



gnocchi benceli 18


ben öglen yemegi icin yapmistim gnocchi yi ögleden sonra kizim tekrar okula giderken kapida bagiriyordu, kalani yemegin sakiiiin. gelince ben yiyecegim anneeee


cocuklariniz cok sevecek emin olun tam onlarin disine göre bu tarif .


elhamdülillah.Allahim olmayan kullarinda ver 


afiyet olsun dostlar daim dualara talibim 


Muhabbetle 








Tweet




Pin It








No comments:

Post a Comment